ua en ru

Більшість "преміальних" марок бензину, які продаються в найбільших мережах АЗС України, відповідають нормам Євро 5, - дослідження

Абсолютна більшість «преміальних» марок бензину, які продаються в найбільших мережах АЗС України, відповідають нормам Євро 5. До такого висновку прийшли аналітики Інституту споживчих експертиз, які відібрали для перевірки якості проби «іменного» бензину, який повинен містити антипригарні і миючі присадки, від дев'яти мереж АЗС.

Згідно з повідомленням Інституту, досліджувався бензин «Mustang» (продається на заправках WOG), «Pulls» (ОККО), «Екто» (Лукойл), «Pulsar» (ТНК), «V-power nitro» (Shell), «Energy »(Укрнафта), «Ventus» (КЛО),« Nano »(Socar) і А-95 плюс від мережі заправок Укравто. Проби були відправлені в сертифіковану лабораторію, де їх досліджували на відповідність нормативам ДСТУ 4839:2007 (Євро, вид 1). За даними Інституту, більшість проб виявилися високої якості, відповідали «жорсткого» стандарту Євро 5 і високою ціною.

Зокрема, дослідники перевірили октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації - передчасного згорання бензину в камері згоряння. Як відзначають фахівці, детонація шкідлива для мотора не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна із-за зайвих навантажень. За даними Інституту, заміри октанового числа проводилися по т. зв. моторному методу, при якому установка (одноциліндровий двигун із змінним ступенем стиснення) імітує навантаження на реальний двигун. За цим методом норматив встановлений на рівні 85 одиниць (що практично рівне октановим числом 95). Цей норматив виконали всі зразки. При цьому кращими виявилися показники бензину «Mustang» від WOG, який по факту показав октанове число 96. Також високі показники продемонстрували «Ventus» КЛО і бензин Укравто (по 85,5 одиниць). Решта проби також не викликали сумнівів у дослідників.

Відмінності були виявлені при перевірці вмісту сірки в бензині. Її надлишок призводить до утворення нагару, забрудненню паливних форсунок і прискорює знос каталізаторів. Крім того, в повітря потрапляють небезпечні окисли. Діючі стандарти ДСТУ для «звичайного» 95 бензину нормує вміст сірки на рівні до 0,015% (1500 мг / кг). Стандарт Євро 5 передбачає наявність цієї речовини на рівні не більше 0,001% (10 мг / кг). Єдиним паливом, яке не виконало цей норматив, став бензин «Energy» від «Укрнафти». Згідно з дослідженням, рівень вмісту сірки в зразку склав 1300 мг / кг. Отже, зазначають в Інституті, такий бензин, швидше за все, виробляється в Україні, а не в країнах Євросоюзу, як інші марки.

Інші хімічні показники (об'ємна частина ароматичних вуглеців і бензолу) виявилися в нормі у всіх. Проба «Energy» від «Укрнафти» показала результати, несумісні з вимогами Євро 5, відзначають в Інституті споживчих експертиз.

Візуальний тест не виявив механічних домішок, води та помутніння. Паливо «Mustang» від WOG залишилося єдиним, куди додають спеціальний маркер. Через це даний бензин зеленого кольору і його легко ідентифікувати.

«Виходячи з 9-ти років наших досліджень, ми чітко бачимо одну тенденцію: стабільна якість завжди знаходиться тільки у великих мереж, що піклуються про свій імідж і репутацію, плануючих працювати на цьому ринку ще не один рік», - відзначив директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чернобривец.

Читайте також: Ціни на бензин А-95 і А-92 в Києві 28 листопада не змінилися