ua en ru

Розмитнення "євроблях": Рада схвалила нову модель оподаткування легкових авто

Розмитнення "євроблях": Рада схвалила нову модель оподаткування легкових авто Фото: Андрій Парубій (РБК-Україна, Віталій Носач)

Затверджено нову модель оподаткування "евроблях"

Верховна рада схвалила нову модель оподаткування раніше ввезених авто з іноземною реєстрацією ("евроблях"). Відповідний законопроект №8487 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів" парламент ухвалив у другому читанні сьогодні, 8 листопада, передає кореспондент РБК-Україна.

Закон підтримали 250 нардепів.

Закон повністю змінює модель акцизного податку, запроваджуються базові ставки акцизу. Для нових легкових автомобілів з бензиновим двигуном до 3000 куб. см базова ставка складе 50 євро, для більш кубатурних - 100 євро. Для дизельних авто до 3500 куб см ставка складе 75 євро, для більш кубатурних - 150 євро.

Далі до базових ставок будуть застосовуватися два коефіцієнта. В одному випадку розмір коефіцієнта залежить від об'єму двигуна, в другому - віку транспортного засобу.

Один коефіцієнт буде визначатися шляхом ділення об'єму циліндрів двигуна (в куб. См) авто, яке належить розмитнити, на 1000 куб. см.

Другий коефіцієнт - це загальна кількість років автомобіля.

Наприклад, за п'ятирічне авто з бензиновим двигуном об'ємом 1600 куб. см доведеться заплатити акциз в розмірі 400 євро. В даному випадку коефіцієнт 1,6 множиться на базову ставку 50 євро і на коефіцієнт 5 - тобто, вік машини. Максимальний коефіцієнт віку - 15, навіть якщо машині 16 і більше років.

І за такою формулою сума акцизу вийде приблизно в шість разів менше, ніж зараз становить акциз при розмитненні автомобіля до п'яти років, вказували автори законопроекту в розрахунках до документа. Для авто з такими ж параметрами, але з дизельним двигуном, сума акцизу складе 600 євро.

Закон передбачає пільговий період для легалізації "євроблях". Якщо ввезений автомобіль в режимі "транзит" або "тимчасове ввезення" розмитнять за три місяці, акциз можна буде сплатити із застосуванням коефіцієнта 0,5, тобто, в половину дешевше. Якщо розмитнити протягом півроку, то "знижка" складе 25%.

Законом визначається ставка для легкових авто та інших моторних транспортних засобів, призначених головним чином для перевезення людей, що відповідають товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, (крім моторних транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8702 згідно з УКТ ЗЕД), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони, гоночні автомобілі, у тому числі авто, які в установленому законодавством порядку подаються до органів внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації у зв'язку зі зміною моделі транспортного засобу, яка до переобладнання під час ввезення відповідала товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, а після переобладнання відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД.

Формула ставки податку

Так, ставка податку для відповідного транспортного засобу визначається за формулою: Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік.

У цій формулі ставка базова - ставка податку в євро за один транспортний засіб:

  • з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів до 3000 куб. см - 50,0 євро;
  • з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. см - 100,0 євро;
  • з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. см - 75,0 євро;
  • з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. см - 150,0 євро.

У формулі К двигун - це коефіцієнт, що визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см.

Крім того, К вік - це коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного авто, до року визначення ставки податку.

При цьому для нових авто та авто, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад 15 повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15.

Крім того, ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), встановлюється у розмірі 1 євро за 1 кВт. годин ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.

Також визначається, що ставка податку для транспортних засобів, зазначених у товарних підкатегоріях 8703 10 18 00 (для транспортних засобів, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, одним або декількома), 8703 90 10 90, 8703 90 90 00 згідно з УКТ ЗЕД (гібридні легкові авто), встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку.

У законі термінологія, яка використовується у Податковому кодексі України при реєстрації транспортних засобів, приводиться у відповідність до закону "Про Національну поліцію".

Як писало РБК-Україна раніше, Рада прийняла за основу в першому читанні відповідний законопроект у липні. Документ підтримали 265 нардепів.

Нагадаємо, голова комітету з питань податкової та митної політики Верховної ради Ніна Южаніна заявила, що виконати вимоги мітингувальників у законах про ввезення автомобілів на єврономерах неможливо. Відповідаючи на питання журналістів, голова комітету зазначила, що в законопроектах неможливо змінити показник обсягу двигуна і вік автомобіля на вимогу активістів під Радою.

Як писало РБК-Україна раніше, в зв'язку з мітингами власників "евроблях" у центрі Києва 7 листопада посилили охорону порядку.

Підкреслимо, комітет ВР з питань податкової та митної політики рекомендував парламенту прийняти два законопроекти про "евробляхи", проте мітингувальники не згодні з редакцією профільного комітету.