Електронна акцизна марка збільшила надходження від тютюнового акцизу на 18,5%, - експерти
Система "Кодентіфай", яка успішно працює в окремих країнах Європи, зокрема в Швейцарії, Великій Британії та Латвії, протягом І кварталу 2015 р. добровільно застосовувалася і українськими виробниками тютюнової продукції. На думку експертів, використання системи в Україні вже було доволі успішним.
За словами експертів, за даними Державної фіскальної служби за І квартал 2015 р. обсяг сплаченого акцизу з тютюнових товарів зріс на 18,5%. І це при тому, що обсяг реалізації тютюнових товарів на внутрішньому ринку впав на 5%.
Нагадаємо, про необхідність запровадження електронної системи обліку підакцизної продукції прем'єр-міністр Арсеній Яценюк заявляв ще рік тому. У листопаді він дав відповідне доручення уряду.
Цей крок підтримала і Верховна Рада, прийнявши у серпні 2014 р. закон щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів.
27 березня Комітет Кабінету міністрів з економічних реформ рекомендував уряду прийняти проект "Кодентіфай".
Експерти наголошують, що запровадження електронної акцизної марки поки що не означатиме скасування паперових акцизів, проте нові 12-значні електронні коди дозволять податківцям бачити рух підакцизних товарів від виробника до продавця. А отже буде посилено дисципліну сплати акцизу.
"До того ж, це дозволить виконати вимогу протоколу Всесвітньої організації охорони здоров'я щодо зниження обсягів нелегальної торгівлі тютюновими виробами", - наголошують спеціалісти.
Нагадаємо, 29 квітня уряд може офіційно запровадити електронні акцизні марки.