ua en ru

Традиційний експорт України через 10 років стане неконкурентоздатним, - Янукович

Протягом найближчих 10 років відбудеться вичерпання конкурентних переваг України на традиційних експортних ринках. Про це сьогодні заявив Президент України Віктор Янукович, виступаючи під час Регіонального засідання Всесвітнього економічного форуму в Києві.

Протягом найближчих 10 років відбудеться вичерпання конкурентних переваг України на традиційних експортних ринках. Про це сьогодні заявив Президент України Віктор Янукович (на фото), виступаючи під час Регіонального засідання Всесвітнього економічного форуму в Києві.

"Повільні темпи відновлення світової економіки та посилення конкурентного тиску з боку економік, що розвиваються не дозволяють швидко підвищити позиції України на традиційних експортних ринках", - зазначив Президент України.

Водночас, на думку Януковича, для підвищення конкурентних позицій України на світових ринках потрібні чималі інвестиції. Саме активне залучення іноземних інвестиційних ресурсів може стати важливим фінансовим підґрунтям модернізації економіки.

"Сприяння залученню інвестицій в Україну - одне з першочергових завдань економічної політики держави", - наголосив глава держави.

При цьому, на думку Януковича, основними напрямками розвитку конкурентних позицій України в майбутньому є аграрний та енергетичний ринки.

Нагадаємо, дефіцит зовнішньоторговельного балансу України у вересні 2013 р. збільшився на 76% - до 2,4 млрд дол. порівняно з 1,36 млрд дол. роком раніше.

Експорт товарів у вересні становив 5,3 млрд дол., що на 9,9% менше, ніж у вересні 2012 р. Експорт металургійної продукції скоротився на 6,2%, що пов'язано з несприятливою ціновою кон'юнктурою на світових товарних ринках. Вартісні обсяги експорту продукції АПК були на 14,7% нижчими, ніж торік, унаслідок зниження цін на зернові культури. Скорочення експорту олії (удвічі) було пов'язано зі зниженням темпів збору соняшника через несприятливі погодні умови. Експорт продукції машинобудування знизився на 16,7% через скорочення поставок залізничних вагонів у 2,1 рази.