ua en ru

Прогноз по "Борисполю"-2015: чи то в мінус, чи то в плюс

Прогноз по "Борисполю"-2015: чи то в мінус, чи то в плюс Головні повітряні ворота України в цьому році можуть непогано заробити, але можуть і прогоріти
Мінекономрозвитку і Мінфін прогнозують у цьому році головному аеропорту України, "Борисполю", 46 млн грн збитків. У самому аеропорті вважають, що покажуть прибуток.

Мінекономрозвитку і Мінфін прогнозують у цьому році головному аеропорту України, "Борисполю", 46 млн грн збитків. У самому аеропорті вважають, що покажуть прибуток.

Другий рік поспіль у збитках

Цей рік аеропорт "Бориспіль" закінчить з плановим чистим збитком у 46,2 млн грн. Такий прогноз дали у спільному наказі МЕРТ і Мінфіну №609/565 від 17 червня 2015 р., що присвячений огляду 30 підприємств держсектора з найбільшими фіскальними ризиками.

Якщо прогноз чиновників виправдається, 2015 рік стане другим роком поспіль збиткової роботи головного аеропорту країни. У минулому році "Бориспіль" отримав 126,8 млн грн чистого збитку.

Також в минулому році "Бориспіль" отримав пільги по сплаті ПДВ на 265,6 млн грн, а виплатив податків у бюджет 231,5 млн грн. Кредиторська заборгованість аеропорту становить трохи менше вартості його активів - 4,3 млрд грн і 9,5 млрд грн, відповідно.

Раніше аеропорт демонстрував прибуток: 2012 рік - 402,5 млн грн, 2013 рік - 126,5 млн грн.

Мінус пасажири плюс девальвація

У спільному наказі міністерств зазначені дві причини, за яких "Бориспіль" терпить збитки.

Перша - падіння пасажиропотоку. У наказі наводиться приклад з підсумком четвертого кварталу минулого року, коли пасажиропотік знизився, порівняно з аналогічним періодом 2013 роком на 13%.

Друга - нарахування курсових збитків внаслідок девальвації гривні.

У прес-службі "Борисполя" називають тільки одну цю причину: "За результатами 2014 року аеропорт "Бориспіль" отримав збиток внаслідок девальвації гривні та спричиненої в результаті цього курсової різниці по валютній кредиторської заборгованості".

Експерти авіаринку називають ще кілька причин, за яких аеропорт показує збиткову діяльність.

Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава сказав, що у аеропорту на цей рік передбачені збитки, оскільки його менеджмент не хоче оптимізувати систему витрат та збільшувати доходи.

"Наприклад, за розрахунками Мінінфраструктури, озвученими на початку року, аеропорт недоотримує до 100 млн грн на рік через те, що не самостійно надає послуги з паркування, а передає паркувальні місця в суборенду іншим компаніям", - пояснив Олександр Кава.

У прес-службі "Борисполя" запевнили, що у ці розрахунки міністерства закралася помилка, але не уточнили - яка саме.

Зниження пасажиропотоку - об'єктивний фактор, але більшість аеропортових тарифів для авіакомпаній встановлені в доларах і євро, продовжив Олександр Кава.

"Відповідно, через девальвацію гривні доходи за цими статтями повинні були різко зрости, - вважає колишній заступник міністра. - Разом з тим, багато витрат в аеропорту номіновані в основному в гривні, що мало б позитивно позначитися на фінансовому результаті. Навіть з урахуванням переоцінки валютних кредитів, аеропорт міг би вийти в плюс за підсумками роботи у 2015 році".

Партнер юридичної фірми "Анте" Андрій Гук (захищає інтереси Atlasjet Ukraine) вважає, що на фінансові результати аеропорту негативно впливає надання 80%-ої знижки на аеропортовий збір (в доларах США) основному перевізнику аеропорту - "Міжнародні авіалінії України".

Не все сумно

У "Борисопле" не згодні з песимістичним прогнозом МЕРТ і Мінфіну.

"У разі відсутності значних коливань гривні, за результатами 2015 року "Бориспіль" очікує отримати прибуток у розмірі 166,9 млн грн", - повідомили РБК-Україна в прес-службі головного аеропорту країни.

Саме цю цифру аеропорт заклав в проект фінплану на 2015 р. і погодив з Мінінфраструктури, МЕРТ і Мінфіном, уточнили в аеропорту.

"Ми очікуємо такого ефекту від реалізації плану реформ, основними напрямками якого є стимулювання авіаперевізників до відкриття нових напрямків польотів, відмова від політики конфронтації з авіакомпаніями, створення умов для транзитних перевезень через наш аеропорт, підвищення рівня сервісу для пасажирів, зниження собівартості послуг, що закуповуються підприємством, і боротьба з проявами корупції на всіх рівнях", - сказано в повідомленні прес-служби "Борисполя".

Тут впевнені, що реформи аеропорту з грудня 2014 року по травень 2015 року принесли позитивні результати. Зокрема, вперше за три роки досягнуто збільшення пасажиропотоку (за 5 місяців 2015 р. кількість пасажирів перевищила кількість пасажирів аналогічного періоду як 2014 р., так і 2013 р.).

Крім того, забезпечено збільшення доходів аеропорту більше, ніж на 65%, порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це створює основи для виконання фінплану із запланованим прибутком в 166,9 млн грн, резюмували в прес-службі "Борисполя".